keskiviikko 3. maaliskuuta 2010

House hunting has started!



Olen ollut kovin kiireinen ja päänsärkyinen (ei saisi istua netissä näin paljon) tällä viikolla. Olemme nimittäin aloittaneet asunnonmetsästyksen! Eilen kävin katsomassa kahta ensimmäistä, huomiseksi on sovittu jo viisi näyttöä lisää.


Myytäviä asuntoja on paljon tarjolla, mutta taso vaihtelee. Ensimmäinen eilisistä oli todella kamala, vain täydellinen purkaminen ja uudelleen rakentaminen olisi saanut asunnosta kivan, jos sekään. Toinen sen sijaan oli ihan mukava, ehkä käymme siellä uudestaan. Minulla alkaa olla aika hyvä käsitys siitä, mitä milläkin summalla ja miltäkin alueelta saa, olenhan nyt vuoden jo aktiivisesti lukenut asunnonvälityssivustoja. Hauskaa päästä nyt katsomaan livenä, että kuinka paljon kuvat valehtelevat.


Olemme tehneet miehen kanssa minulle erittäin mieluisan työnjaon, jossa minä etsin kämppiä netistä ja käyn asuntonäytöissä ensivisiitillä. Hän saa huolehtia pankkiasioista ja tulla katsomaan asuntoja sitten, kun olen kelpuuttanut ne seulani lävitse. Ja minun seulani on tiukka! Alueen, koon ja hinnan on oltava oikeat ja lisäksi asunnossa pitää olla jotain spesiaalia...


Ja ihanaahan tässä on se, että meillä ei ole mikään kiire. Ei ole pakko ottaa sellaista "ihan kivaa, mutta ei just" -asuntoa, vaan saa rauhassa miettiä ja katsella. Ostajan markkinat jylläävät, tarjontaa on mukavasti ja hinnoissa on neuvottelunvaraa. Ja sehän sopii meille!

Kuvat kävelyretkeltä Eixamplesta.

3 kommenttia:

Wanha kirjoitti...

Ooh, onnea asunnonmetsästykseen! Mekin haluttais ostaa, mutta ei tältä alueelta, joten vuokralla pitää vielä olla pari vuotta.

Tuikku kirjoitti...

lykkyy pyttyyn, siinä sitä savottaa riittää :)

Jutta kirjoitti...

Ihanan näköisiä taloja siellä, ihan toista kuin täällä koto-Suomessa...